12. sep. 2013

Nyhed: Fredag d.13 fylder 33 år.

I morgen er det fredag d.13 og ikke nok med det, det er en helt speciel fredag d.13. D. 13/09-2013 er det 33 år siden at Jason Voorhees første gang svingede macheten, spiddede ungmøer med diverse landbrugsredskaber og slagtede sig igennem uansvarlige utilpassede teenagere - og det skal altså  fejres med maner! Nu kommer alle filmene om den ustoppelige dræbermaskine nemlig endelig på blu-ray. Warner Bros. Entertainment's udgivelse 'Friday the 13th: The Complete Collection' kommer til at indeholde samtlige film i franchisen og skulle efter sigende være region free. Udgivelsen kan bestilles på Laserdisken.dk og koster 1.099 kroner. Samme dag udkommer den 7 timer lange(?!) dokumentarfilm 'Crystal Lake Memories: The Complete History of Friday the 13th' på blu-ray & DVD (2 blu-rays og 2 dvd'er i en combo pack). Her vender man hver en sten der er at vende om tilblivelsen af horrorikonet og de mange Friday the 13th-film. 7 timer lyder langt, men en anden dokumentar har tidligere bevist at det sagtens kan lade sig gøre uden at det bliver kedeligt eller mister momentum. Her taler jeg naturligvis om 'Never Sleep Again: The Elm Street Legacy' fra 2010. Har brugte man 4 timer på A Nightmare on Elm Street franchisen og resultatet er en af de mest interessante dokumentarfilm du kan opdrive hvis du er en horror buff. 'Crystal Lake Memories: The Complete History of Friday the 13th' kan også købes igennem Laserdisken.dk, koster 199 kroner, er også region free og virker derfor på din blu-ray afspiller.

Friday the 13th: The Complete Collection.
Friday the 13th: The Complete Collection.
Crystal Lake Memories: The Complete History of Friday the 13th.

6 kommentarer:

  1. Må hellere hive et par af filmene i maskineriet i morgen så. Glæder mig som en sindssyg til at sætte tænderne i Crystal Lake Memories! :D

    SvarSlet
  2. Jeg er underdrejet til noget øl- og Oktoberfest i morgen, så I må fejre Jason for mig! Jeg har også selv Crystal Lake Memories på vej med posten, glæder mig også som en lille liderlig teenager! Jeg skal lige se nogle anmeldelser af Friday the 13th: The Complete Collection før jeg kaster mig over den...

    /Allan Sørensen.

    SvarSlet
  3. Jamen, det er jo bare fedt med den gode gamle Jason! Det bliver Jason Takes Manhattan i aften, også regner jeg med at det det bliver The Final Chapter i morgen..

    Lidt i forkert rækkefølge... Men, who cares!? ;-)

    SvarSlet
  4. Ingen - bare at der bliver set noget Friday the 13th ;)

    SvarSlet
  5. Blæret sæt, men desværre ikke på dansk/m. danske tekster. Det må være noget med en lav efterspørgsel i lille Danmark - og jeg kan selvfølgelig klare at (gen)se Friday-film uden danske tekster.

    Men Sørensen, kan DU svare på, hvorfor 1'eren IKKE er udkommet på blu-ray i Danmark, når 2'eren og 3'eren er??

    SvarSlet
  6. Hej Jeppe. Ja, der er desværre ikke danske undertekster på den store box-udgivelse. En udgivelse som jeg selv hentede på posthuset tilbage i september. Det er en super lækker bluray-samling! Og heldigvis er der RIGTIGE engelske undertekster på, og ikke kun for hørehæmmede.

    Vedr. 1'eren og den manglende danske udgivelse, så er det et rigtig godt spørgsmål. Jeg tror selv at det er et spørgsmål om rettigheder, men det er rent gætværk. Det er under alle omstændigheder yderst besynderligt at en klassiker som 'Friday the 13th' ikke er udkommet i Danmark.

    Jeg har smidt dit gode spørgsmål på Sørensen Exploitation Cinema's facebookside, måske der er nogle af de andre horror-hunde derinde der har et bedre svar.

    SvarSlet